مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23155 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

دختري هستم كه خواستگاران زيادي داشته ام، اما هر كدام به نحوي به هم خورده، نمي دانم چه كنم؟
برهم خوردن خواستگاري ها دلايل مختلفي مي تواند داشته باشد كه به دو بخش كلي تقسيم مي شوند: گاهي خواستگار يا خانواده ي او به نتيجه ي قطعي نمي رسند و شما را انتخاب نمي كنند و يا تناسبي بين شما و آن جوان مشاهده نمي كنند و گاهي شما يا خانواده ي محترمتان ويژگي هاي معيارهاي لازم را به عنوان همسري مناسب و لايق در خواستگاران نمي يابيد و جواب رد به آنها مي دهيد. پس تمام جوش نخوردن و جور نشدن ها ريشه در ويژگي ها يا جاذبه هاي شما ندارد و ناشي از كمبودها و ضعف هاي شما نيست. نبايد مشكل را در خودتان بجوييد، بلكه بخشي مهمي از مشكلات در طرف مقابل و موانع خارج از اختيار و اراده ي شما مي باشد؛ بنابراين تمام تقصير را به خود و - به قول شما - دافعه هاي خويش، نسبت ندهيد. ازدواج امري طرفيني است و تناسب و توافق دو جوان، شرط ايجاد پيوند است. عدم تناسب دو نفر با يكديگر، هميشه ريشه در كاستي هاي يك طرف ندارد. گاهي علي رغم وجود شايستگي ها و صلاحيت ها و جاذبه هاي مختلف صرفاً به دليل عدم توافق و عدم تناسب، پيوندي شكل نمي گيرد و اين به دليل نداشتن جاذبه ي كافي نيست، بلكه به دليل عدم تناسب است. وجود خواستگاران زياد شما، حكايت از جاذبه هاي زياد شما مي كند؛ پس منشأ پيوندنخوردن بعضي خواستگاري ها، خارج از خودتان است. شما يا خانواده ي محترمان تاكنون به چند خواستگار جواب رد داده ايد، حتماً مواردي بوده است. اگر سطح توقعات و انتظارات شما يا خانواده ي محترمان از خواستگاران بالاست، با مشورت توقعاتتان را كاهش دهيد و زمينه را براي امر ازدواج فراهم كنيد و امر ازدواج را تسهيل نماييد. گاهي خواستگاران به دليل سخت گيري هاي خانواده ها، صرف نظر مي كنند و به سراغ فرد ديگري مي روند. به شما اطمينان و بشارت مي دهيم كه «كلبه ي احزان شود روزي گلستان غم مخور» بي ترديد خداوندي كه بيست و چند سال پيش چنين دختري را آفريده است، كفو و همسر مناسب و متناسب با او را نيز در نظر گرفته است و به موقع او را روانه ي منزل شما خواهد كرد و هيچ چيزي نخواهد توانست مانع ايجاد پيوند و ازدواج شما بشود. چه بسا اين موانع و مشكلات و به هم خوردن هاي گذشته، به مصلحت شما بوده است. از كجا معلوم كه اگر با يكي از آنها ازدواج مي كرديد، مايه ي بدبختي شما نمي شد تا چه برسد به اين كه شما را خوشبخت كند؟ ما آن طرف سكه را نمي دانيم، ولي احتمال اين گونه مصلحت ها - كه در قضا و قدر خداوند معلوم است و ما بندگان ناچيز او نمي دانيم - مي تواند روح اميد را در ما زنده كند. خداوند در قرآن كريم در آيه ي 216 سوره ي بقره مي فرمايد: {A{/Bعَسي أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسي أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ {w9-25w}{I2:216I}/}A}{M؛ بسا چيزي را خوش نداشته باشيد، حال آن كه خير شما در آن باشد و بسا چيزي را دوست داشته باشيد، حال آن كه براي شما بد باشدM}. اين خداوند است كه خير و شر بودن آنها را مي داند و ما و شما نمي دانيم. نگران اين موضوع نباشيد و با تكيه بر استعدادها، توان مندي ها و توانايي هاي خويش، به درس و تحصيل خود مشغول باشيد و اين افكار را از ذهن خود پاك كنيد. مطمئن باشيد در موقع مناسب، به طور طبيعي و بسيار آسان مسأله حل خواهد شد. از خداوند متعال درخواست كنيد، همسري لايق، مناسب و شايسته را نصيب شما كند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.